He was brave, He was undeterred, He was determined, He was hope and He believed in “ONE”. Just to inform the nation: HE STILL IS AND HE WILL REMAIN.

590

By Ahmad Jawad


Writer is Chief Visionary Officer of World’s First Smart Thinking Tank ” Beyond The Horizon” and most diverse professional of Pakistan. See writer’s profile at http://beyondthehorizon.com.pk/about/


This morning shared my disappointment with Imran Khan over national situation following is his reply:

“Sure but have a good idea about the situation and nothing to worry about as we depend only on the “ONE” and no one else”.

Like I said Imran Khan determination is so amazing and I have never seen him shattered or feeling down no matter what is the situation. I think worst times Imran Khan faced were under Musharraf era when his party was in infancy and he was totally isolated & cornered, yet he was never in low mood. The flash in his eyes & belief in his heart never faded.

I think above message from him is for entire nation.
Lets believe in “ONE”. And Let’s find in ashes what we lost in fire.


ایاک نعبدو و ایاک نستعین

احمد جواد

وہ بہادر تھا، وہ حوصلہ مند تھا اور وہ پر عز م تھا۔اسے ایک اللہ پر یقین کامل تھا۔قوم کی اطلاع کے لئے وہ اب بھی ویسا ہی ہے اور ویسا ہی رہے گا۔

آج میں نے عمران خان پر ملکی صورت حال کے بارے اپنی نا امیدی ظاہر کی تو اس کا جواب تھا “وہ سب ٹھیک ہے۔بس ملکی صورت حال کے بارے اپنے خیالات بہتر رکھو۔فکر کرنے کی کوئی ضرورت نہیں کیونکہ ہم سب کا بھروسہ صرف اللہ پر ہے اور کسی پر نہیں”۔

جیسا کہ میں نے عرض کیا کہ عمران کا عزم اتنا زبردست تھا  اور میں نے کبھی اسے بکھرتے یا نا امید ہوتے نہیں دیکھا چاہےجو بھی معاملہ ہویا جیسی بھی صورت حال ہو۔

میرے خیال میں عمران پر مشرف دور میں سب سے کڑا وقت گذرا جب اس کی جماعت کم سنی میں تھی اور وہ گھرا ہوا تھا لیکن وہ پھر بھی ذہنی تناو کا شکار نہیں ہوا۔نہ اس  کی آنکھوں کی چمک مدہم پڑی نہ اس کا ایمان ڈگمگایا۔

عمران کا پیغام پوری قوم کے لئے ہے کہ آئیے ہم اللہ پر یقین رکھیں اور جو کچھ آگ میں کھو چکےہیں اسے راکھ میں سے ڈھونڈ نکالیں۔